MERKEVAREBLOGGEN

Hvorfor Byron Sharp er en falsk profet
Debatten om “Distingvering versus differensiering” har rullet frem og tilbake på Kampanjes websider og etterlatt mange forvirrede og muligens noen mer opplyste. I det ene

Den forventede polariseringen rundt Gullbarbie Sophie Elise AS
Det er grunn til å tro Sophie Elise AS kan komme styrket ut av Gullbarbie-kåringen. Posisjoneringsrådgiveren Al Ries skrev i 2005 boken «The Origin of
Hva er Grand Hotell uten Ibsen?
Dette er et innlegg fra 30 august 2015 av Jan Blichfeldt etter at eier av Grand Café på Karl Johan i Oslo, Christian Ringnes antydet
Johaugs utfordring: “Sannheten” er subjektiv.
Under dopingsaken mot Therese Johaug var vi tre ganger på Nyhetskanalen/TV2 for å forklare hvorfor omverdenen var så skeptiske til hennes forklaring. Er du opptatt

Hva skal vi leve av etter «oljå»? Merkevarer selvfølgelig – Ikke koding og realfag!
Vi bør absolutt lære «kidsa» koding og utvikle ingeniørfagene. Men i disse disipliner har vi ingen komparative fortrinn for å skape det neste Spotify eller
Bankenes ublue forvaltningsprovisjon er god forretningsstrategi! (men elendig merkevarestrategi).
Jeg har aldri møtt en bedrift som ikke forteller meg at de har “kunden i fokus”, samtidig som deres praksis ofte viser noe annet. I