Alle inntekter stammer fra kunder. Derfor må din strategi tuftes på å bli foretrukket av målgruppen. Et produkt er derfor ingen merkevare. Et produkt som er foretrukket av mange nok til å skape overskudd er en merkevare. For alle bedrifter, produkter og organisasjoner lever av sitt gode navn og rykte. Og uten dette renomméet svinner de fort hen.6En god merkevarestrategi utvikles ikke ved å fokusere på markedet, konkurrentene eller interne prosesser. Det er viktige ting, men i dette tilfelle sekundært. Det primære er forståelsen av målgruppen (“kunden”) og hva det er i vårt produkt /tjeneste som kan få flere til å bli enda mer begeistret for det vi har å tilby.
En Volvo fra 1959 var den første bil med trepunkts sikkerhetssele. Slik startet sikkerhetsløftet. En Volvo 2020 er en langt sikrere bil, men løftet er det samme. Så lenge Volvo er en av de sikreste i sin tid, så vil folk ikke ombestemme seg og Volvo vil fortsatt være den dominerende innen denne lønnsomme “sikkerhetsnisjen”.”
Vi har hjulpet mer enn 160 bedrifter til å finne sin “evighetsstrategi”. Vår prosess er enkel, morsom og involverende. Vi selv gir ingen svar. Svarene diskuterer bedriften/organisasjonen seg frem til gjennom vår Brand Navigator-prosess under vår ledelse. Slik forankres konklusjonen samtidig som den utarbeides av de sentrale medarbeidere.
På vår referanseliste har vi store bedrifter som DNB, Møller bil og Gilde. Men også ideelle organisasjoner som Unicef og Kirkens Nødhjelp. Og små organisasjoner og lag. Ønsker du å vite mer så klikk litt på våre hjemmesider.