Foredrag
Årets Foredragsholder av ANFO
Formidling av fag på en underholdene måte
I vårt arbeid som rådgivere og forelesere har vi opparbeidet en stor base temaer innen ulike områder. Felles for dem alle er at vi evner å sette saken på spissen å begrunne våre standpunkter faglig. Det leder ofte til gode diskusjoner og læring.
Våre to partnere har begge blitt kåret til Årets Foredragsholder av ANFO – forhåpentligvis fordi vi evner å formidle fag på en underholdene måte.
Vi holder aldri samme foredrag to ganger. Alt blir tilpasset den oppdragsgiver vi har og den problemstilling de ønsker å belyse. Vi kan gjøre alt fra en kort introduksjon til hele dager med etterfølgende gruppearbeider.
NOEN FOREDRAGSTITLER AV DAG INGE FJELD
- Verden er i endring, mennesket er det ikke. Hva har det å si for kjøpesenterbransjen?
- Hvordan forsterkes kjøpsprosessene i bilmarkedet når digitale medier er blitt allment?
- Clustering av magefølelse for analytisk bruk i forbrukeranalyse.
- Ad-tech. Personal Jesus eller Scary Monsters?
- Hva kan markedsførere lære av Bob Dylan?
- Tomorrow Never Knows. Rockens underkommuniserte innovasjonshistorie. (I samarbeid med Ronni Le Tekrø)
- Algoritmepop. Big Datas onde tvilling?
- Drivere for urbanisering og liv i sentrum.
- Mannen, mytene, og magien. Hva er overføringsverdien? (Foredrag om Steve Jobs)
- Verdiskapning, planlegging og gjeting av katter.
- Glansbilder som omdømmestrategi?
- Hippiekapitalisten Steve Jobs. Hva kan unge Evry-ansatte lære av hans historie?
- Big data blir aldri en kreativ game changer!
- Beatlesåret 1964.
- Arbeidstakere, innovasjon og behovet for infrastruktur.
- Er teknologien i ferd med å løpe fra “tv-bransjen”? (BTF kundeseminar)
- Storytelling – Top of the Flops. Hva kan vi lære?
- Teknologien er i en rivende utvikling. Mennesket er det ikke.
- Modernitet og attraktivitet. (Drammen Næringslivsforening).
- Big Data er såå 2013. Hva nå? (Max Marketing Mix 2014)
- Virkelig kreative organisasjoner.
- Virkelighetsforankret målgruppeinnsikt.
- KISS. En merkevarehistorie i 3 akter.
- Sannheten om dine sosiale kunder.
- Forbrukermakt og tillitsbygging. Endringer og stabilitet.
- The Beatles november 1963. Hvordan ble grunnlaget for verdensherredømme lagt?
- Premissene for omdømmebygging av ideelle organisasjoner.
- Merkevarer – egne merkevarer sett fra forbrukernes ståsted.
- Eklektikernes inntog i markedsføringsbransjen. (Annonsørforeningen)
- Uten den narrative livbøya, drukner man lett i sjøen av Big Data.
- Hvordan klarte Høyre å gjenreise seg som et bredt folkeparti? (BTF kundeseminar)
- Kartet for møbelindustriens strategiske valg.
- Hvordan endrer sosiale medier forbrukernes handlemønster?
- Merkevarestrategier i et land av oppussingsbaroner.
- Steve Jobs eklektiske verden. Hva kan vi vanlige dødelige lære?
- Læringseffekter av Apple-historien.
- Spillindustriens Blå Sjø-mulighet.
- Teknoraster. Den innerste sannheten om dine sosiale kunder (Social Media Days 2013)
- Hippiekapitalisten Steve Jobs. Hva kan BI-studenter lære av hans historie? (BI, 2013)
- Jakten på Steve Jobs-koden. (First Tuesday Bergen)
NOEN FOREDRAGSTITLER AV JAN BLICHFELDT
- Absolutt alt du trenger å vite om merkevarebygging på én drøy time! -Omdefinerer det språk vi bruker om faget og gjør det begripelig for alle, uansett nivå. Basert på boken “Absolutt alt du noensinne trenger å vite om merkevarebygging”. fra ai 2020.
- Hvorfor ligger ingen med meg? Om eldre som neglisjert målgruppe. -Eldre har mer penger og kjøpelyst enn noen gang tidligere. Hvorfor er ikke all reklame rettet mot dem?
- Har sosiale medier gjort marketinglitteraturen uaktuell? -Nei den har gjort marketingfilosofien mer aktuell enn noensinne!
- Etikk i markedsføring og reklame. Du tror det ikke før du får se det. -Vi har forbud mot alkohol og sigarettreklame. Og mot å vise biler i terreng. Er dette basert på sunn forskning eller overtro?
- Kan behov skapes? -Nei. Rart da at ”alle” tror det. Her får du vite hvordan det henger sammen.
- Reell målgruppeinnsikt – fundamentet for merkevarebyggeren. -Denne aller viktigste parameter er den mest oversette i markedsføringen. Hva kan du gjøre med det? Ganske mye faktisk!
- Sverige har IKEA, Danmark har Carlsberg. Hva har vi? -Nordmenn har en inngrodd skepsis til ”fluffy” fag som markedsføring. Det burde vi ikke ha.
- Blir sushi den nye pizzaen? Nei! -Trendforedrag fra 2015 over de største endringer i det norske samfunn.
- 83% ønsker de spiste mer fisk. Hvorfor gjør de det da ikke?
- Hva er egentlig strategi sett med marketingbriller? -Ett ord. En setning. Som uttrykker et løfte. Så enkelt er det.