Foredrag

Årets Foredragsholder av ANFO

Formidling av fag på en underholdene måte

I vårt arbeid som rådgivere og forelesere har vi opparbeidet en stor base temaer innen ulike områder. Felles for dem alle er at vi evner å sette saken på spissen å begrunne våre standpunkter faglig. Det leder ofte til gode diskusjoner og læring.

 

Våre to partnere har begge blitt kåret til Årets Foredragsholder av ANFO – forhåpentligvis fordi vi evner å formidle fag på en underholdene måte.

 

Vi holder aldri samme foredrag to ganger. Alt blir tilpasset den oppdragsgiver vi har og den problemstilling de ønsker å belyse. Vi kan gjøre alt fra en kort introduksjon til hele dager med etterfølgende gruppearbeider.

NOEN FOREDRAGSTITLER AV DAG INGE FJELD

  • Verden er i endring, mennesket er det ikke. Hva har det å si for kjøpesenterbransjen?
  • Hvordan forsterkes kjøpsprosessene i bilmarkedet når digitale medier er blitt allment?
  • Clustering av magefølelse for analytisk bruk i forbrukeranalyse.
  • Ad-tech. Personal Jesus eller Scary Monsters?
  • Hva kan markedsførere lære av Bob Dylan?
  • Tomorrow Never Knows. Rockens underkommuniserte innovasjonshistorie. (I samarbeid med Ronni Le Tekrø)
  • Algoritmepop. Big Datas onde tvilling?
  • Drivere for urbanisering og liv i sentrum.
  • Mannen, mytene, og magien. Hva er overføringsverdien? (Foredrag om Steve Jobs)
  • Verdiskapning, planlegging og gjeting av katter.
  • Glansbilder som omdømmestrategi?
  • Hippiekapitalisten Steve Jobs. Hva kan unge Evry-ansatte lære av hans historie?
  • Big data blir aldri en kreativ game changer!
  • Beatlesåret 1964.
  • Arbeidstakere, innovasjon og behovet for infrastruktur.
  • Er teknologien i ferd med å løpe fra “tv-bransjen”? (BTF kundeseminar)
  • Storytelling – Top of the Flops. Hva kan vi lære?
  • Teknologien er i en rivende utvikling. Mennesket er det ikke.
  • Modernitet og attraktivitet. (Drammen Næringslivsforening).
  • Big Data er såå 2013. Hva nå? (Max Marketing Mix 2014)
  • Virkelig kreative organisasjoner.
  • Virkelighetsforankret målgruppeinnsikt.
  • KISS. En merkevarehistorie i 3 akter.
  • Sannheten om dine sosiale kunder.
  • Forbrukermakt og tillitsbygging. Endringer og stabilitet.
  • The Beatles november 1963. Hvordan ble grunnlaget for verdensherredømme lagt?
  • Premissene for omdømmebygging av ideelle organisasjoner.
  • Merkevarer – egne merkevarer sett fra forbrukernes ståsted.
  • Eklektikernes inntog i markedsføringsbransjen. (Annonsørforeningen)
  • Uten den narrative livbøya, drukner man lett i sjøen av Big Data.
  • Hvordan klarte Høyre å gjenreise seg som et bredt folkeparti? (BTF kundeseminar)
  • Kartet for møbelindustriens strategiske valg.
  • Hvordan endrer sosiale medier forbrukernes handlemønster?
  • Merkevarestrategier i et land av oppussingsbaroner.
  • Steve Jobs eklektiske verden. Hva kan vi vanlige dødelige lære?
  • Læringseffekter av Apple-historien.
  • Spillindustriens Blå Sjø-mulighet.
  • Teknoraster. Den innerste sannheten om dine sosiale kunder (Social Media Days 2013)
  • Hippiekapitalisten Steve Jobs. Hva kan BI-studenter lære av hans historie? (BI, 2013)
  • Jakten på Steve Jobs-koden. (First Tuesday Bergen)

NOEN FOREDRAGSTITLER AV JAN BLICHFELDT

  • Absolutt alt du trenger å vite om merkevarebygging på én drøy time! -Omdefinerer det språk vi bruker om faget og gjør det begripelig for alle, uansett nivå. Basert på boken “Absolutt alt du noensinne trenger å vite om merkevarebygging”. fra ai 2020.
  • Hvorfor ligger ingen med meg? Om eldre som neglisjert målgruppe.  -Eldre har mer penger og kjøpelyst enn noen gang tidligere. Hvorfor er ikke all reklame rettet mot dem?
  • Har sosiale medier gjort marketinglitteraturen uaktuell? -Nei den har gjort marketingfilosofien mer aktuell enn noensinne!
  • Etikk i markedsføring og reklame. Du tror det ikke før du får se det.    -Vi har forbud mot alkohol og sigarettreklame. Og mot å vise biler i terreng. Er dette basert på sunn forskning eller overtro?
  • Kan behov skapes? -Nei. Rart da at ”alle” tror det. Her får du vite hvordan det henger sammen.
  • Reell målgruppeinnsikt – fundamentet for merkevarebyggeren.           -Denne aller viktigste parameter er den mest oversette i markedsføringen. Hva kan du gjøre med det? Ganske mye faktisk!
  • Sverige har IKEA, Danmark har Carlsberg. Hva har vi? -Nordmenn har en inngrodd skepsis til ”fluffy” fag som markedsføring. Det burde vi ikke ha.
  • Blir sushi den nye pizzaen? Nei! -Trendforedrag fra 2015 over de største endringer i det norske samfunn. 
  • 83% ønsker de spiste mer fisk. Hvorfor gjør de det da ikke?
  • Hva er egentlig strategi sett med marketingbriller? -Ett ord. En setning. Som uttrykker et løfte. Så enkelt er det.

Besøksadresse:

Holbergsgate 19,Oslo

Postadresse:

Theresesgate 44A, 0168 Oslo

Følg oss: