BTF Innsikt

Besøksadresse: Holbergs gate 19, Oslo

Postadresse: Thereses gate 44 A, 0168 Oslo

  • Facebook - Grey Circle

STEP 6 - A GOOD BRAND STRATEGY IS FOREVER.

Only tactics carrying out this strategy should change. According to shifting circumstances.

For klassiske konsulentfirmaer er det strategi å få stengt konkurrenter ute fra distribusjonen. I markedsføring er ikke dette strategi men politikk og maktbruk. 
Strategi i markedsføring er derimot å vinne kampen om kundens gunst. 
Og er du populær nok hos sluttbrukerne så våger neppe distribusjonen å kaste deg ut heller. En vinn-vinn! 
Volvo har vært sikkerhet siden 1959. BMW kjøreglede siden 1965. Og disse strategiene vokser seg bare sterkere og sterkere. På dette vis er merkevarestrategier evigvarende. 
Det eneste som konstant må endres er taktikken - hvordan du tar strategien ut i praksis. Så Volvo begynte med å bygge sikrere biler. 


Deretter kommuniserte de dette gjennom annonser, filmer, utstillinger og trening av forhandlere. 
I dag er miksen annerledes. Nå er nettet, sosiale medier og programmatiske kjøp av målgrupper de viktigste arenaer for å møte målgruppen. Det eneste som ligger fast er sikkerhetsløftet. 

 

Ta kontakt for en diskusjon om hvordan du kan etablere et evighetsløfte for din bedrift/ditt produkt/din organisasjon.