BTF Innsikt

Besøksadresse: Holbergs gate 19, Oslo

Postadresse: Thereses gate 44 A, 0168 Oslo

  • Facebook - Grey Circle

STEP 1 - KNOW THY CUSTOMER

The only gold in marketing is deep and actionable target group insight.

Alle markedsføringsbøker er enige om én ting: At faget dreier seg om å kjenne sin målgruppe. For å kunne tilby dem akkurat det de måtte ønske seg. Slik at de kjøper. Og kjøper igjen. 
Denne barnelærdom følges sjelden i praksis. Målgrupper beskrives oftest bredt og generelt. Uten å ta hensyn til den dype innsikt sosiologi kan bidra med. 
I år 2000 henvendte vi oss til Gallup for å diskutere muligheten for å lage en slik sosiologisk undersøkelse. De tente på idéen og Sosioraster ble til. 
Nå nærmer vi oss 20 års erfaring med denne undersøkelsen og den er blitt en viktig del av merkevarestrategiene til hundrevis av norske bedrifter. 
I takt med den digitale utvikling er den nå også tilgjengelig for programmatiske kjøp av målgrupper på nettet - i kombinasjon med «cookies». 
Så nå kan du kombinere kunnskap om sosiologisk gruppe med utvist interesse for akkurat din produktkategori. 
Det har gitt et skikkelig løft i respons og salg for de kunder som har forsøkt dette. Ønsker du mer effekt av din markedsføring? Trenger du innsikt for å utvikle en ny tjeneste? 
Ta kontakt, så stiller vi gjerne for å dokumentere hva vi kan og for å diskutere din problemstilling.