BTF Innsikt

Besøksadresse: Holbergs gate 19, Oslo

Postadresse: Thereses gate 44 A, 0168 Oslo

  • Facebook - Grey Circle

Foredrag

I vårt arbeid som rådgivere og forelesere har vi opparbeidet en stor base temaer innen ulike områder. Felles for dem alle er at vi evner å sette saken på spissen å begrunne våre standpunkter faglig. Det leder ofte til gode diskusjoner og læring.

Våre to partnere har begge blitt kåret til Årets Foredragsholder av ANFO - forhåpentligvis fordi vi evner å formidle fag på en underholdene måte.

Vi holder aldri samme foredrag to ganger. Alt blir tilpasset den oppdragsgiver vi har og den problemstilling de ønsker å belyse. Vi kan gjøre alt fra en kort introduksjon til hele dager med etterfølgende gruppearbeider.

Noen foredragstitler av Dag Inge

  • Verden er i endring, mennesket er det ikke. Hva har det å si for kjøpesenterbransjen?

  • Hvordan forsterkes kjøpsprosessene i bilmarkedet når digitale medier er blitt allment?

  • Clustering av magefølelse for analytisk bruk i forbrukeranalyse.

  • Ad-tech. Personal Jesus eller Scary Monsters?

  • Hva kan markedsførere lære av Bob Dylan?

  • Tomorrow Never Knows. Rockens underkommuniserte innovasjonshistorie. (I samarbeid med Ronni Le Tekrø)

  • Algoritmepop. Big Datas onde tvilling?

  • Drivere for urbanisering og liv i sentrum.

  • Mannen, mytene, og magien. Hva er overføringsverdien? (Foredrag om Steve Jobs)

  • Verdiskapning, planlegging og gjeting av katter.

  • Glansbilder som omdømmestrategi?

  • Hippiekapitalisten Steve Jobs. Hva kan unge Evry-ansatte lære av hans historie?

  • Big data blir aldri en kreativ game changer!

  • Beatlesåret 1964.

  • Arbeidstakere, innovasjon og behovet for infrastruktur.

  • Er teknologien i ferd med å løpe fra “tv-bransjen”? (BTF kundeseminar)

  • Storytelling - Top of the Flops. Hva kan vi lære?

  • Teknologien er i en rivende utvikling. Mennesket er det ikke.

  • Modernitet og attraktivitet. (Drammen Næringslivsforening).

  • Big Data er såå 2013. Hva nå? (Max Marketing Mix 2014)

  • Virkelig kreative organisasjoner.

  • Virkelighetsforankret målgruppeinnsikt.

  • KISS. En merkevarehistorie i 3 akter.

  • Sannheten om dine sosiale kunder.

  • Forbrukermakt og tillitsbygging. Endringer og stabilitet.

  • The Beatles november 1963. Hvordan ble grunnlaget for verdensherredømme lagt?

  • Premissene for omdømmebygging av ideelle organisasjoner.

  • Merkevarer - egne merkevarer sett fra forbrukernes ståsted.

  • Eklektikernes inntog i markedsføringsbransjen. (Annonsørforeningen)

  • Uten den narrative livbøya, drukner man lett i sjøen av Big Data.

  • Hvordan klarte Høyre å gjenreise seg som et bredt folkeparti? (BTF kundeseminar)

  • Kartet for møbelindustriens strategiske valg.

  • Hvordan endrer sosiale medier forbrukernes handlemønster?

  • Merkevarestrategier i et land av oppussingsbaroner.

  • Steve Jobs eklektiske verden. Hva kan vi vanlige dødelige lære?

  • Læringseffekter av Apple-historien.

  • Spillindustriens Blå Sjø-mulighet.

  • Teknoraster. Den innerste sannheten om dine sosiale kunder (Social Media Days 2013)

  • Hippiekapitalisten Steve Jobs. Hva kan BI-studenter lære av hans historie? (BI, 2013)

  • Jakten på Steve Jobs-koden. (First Tuesday Bergen)

Noen foredragstitler av Jan Blichfeldt

  • Alt du trenger å vite om merkevarebygging på én drøy time.
    -Omdefinerer det språk vi bruker om faget og gjør det begripelig for alle, uansett nivå.

  • Hvorfor ligger ingen med meg? Om eldre som neglisjert målgruppe.
    -Eldre har mer penger og kjøpelyst enn noen gang tidligere. Hvfor er ikke all reklame rettet mot dem?

  • Har sosiale medier gjort marketinglitteraturen uaktuell?
    -Nei den har gjort marketingfilosofien mer aktuell enn noensinne!

  • Etikk i markedsføring og reklame. Du tror det ikke før du får se det.
    -Vi har forbud mot alkohol og sigarettreklame. Og ot å vise biler i terreng. Er dette basert på sunn forskning eller overtro?

  • Kan behov skapes?
    -Nei. Rart da at ”alle” tror det. Her får du vite hvordan det henger sammen.

  • Reell målgruppeinnsikt – fundamentet for merkevarebyggeren.
    -Denne aller viktigste parameter er den mest oversette i markedsføringen. Hva kan du gjøre med det? Ganske mye faktisk!

  • Sverige har IKEA, Danmark har Carlsberg. Hva har vi?
    -Nordmenn har en inngrodd skepsis til ”fluffy” fag som markedsføring. Det burde vi ikke ha.

  • Blir sushi den nye pizzaen? Nei!
    -Trendforedrag fra 2015 over de største endringer i det norske samfunn. 

  • 83% ønsker de spiste mer fisk. Hvorfor gjør de det da ikke?

  • Hva er egentlig strategi sett med marketingbriller?
    -Ett ord. En setning. Som uttrykker et løfte. Så enkelt er det.